TOP

Cercadors de recursos Creative Commons i editors d'imatges.

Accés al cercador de recursos Creative Commons ... [per accedir, clicar damunt la següent imatge]


Alguns editors de imatges en línea extrets del curs:  Picnik , Photoshop Express, Aviary, FotoFlexer, Phixr, PixIr, Drpic, Sumo Paint, Splashup

Algunes eines en línia per fer captures de pantalles: Thumbalizr , Super Screenshot.

TOP

Activitat 14. incrustar una presentació de Slideshare.

La presentació Slideshare que he seleccionat per a incrustar al meu bloc tracta sobre els blocs i l'educació. Pertany a un altre autor "Néstor Alonso" i trobo que a més de molt bona presentació, el contingut també és genial.

View more presentations from Néstor Alonso.

TOP

Activitat 13. incrustar un vídeo de Youtube al bloc.

El vídeo que he seleccionat de Youtube per a la realització de l'activitat 13 ho he fet per tres motius:

- És una introducció als marcadors socials (del.icio.us).
- És fa emprant un vodcast i un podcast.
- i... perquè ho he trobat original! Sobretot la gràcia del cafè =)



TOP

Activitat 12: incrustació d'una imatge de Flickr

Les imatges que he incrustat de Flickr per a la realització de l'activitat 12 pertanyen a les piràmides d'Egipte (tema de la meva assignatura) i estan sota la llicència Creative Commons:

The Great Pyramid and the Sphinx

'The Pyramids of Sakkarah from the North East'.

[Pyramid of Chephren at Gizah.]

TOP

Els marcadors socials.

Aquesta setmana del curs ens hem endinsat dins els marcadors socials. La primera pràctica ha consistit en inscriure'ns al marcador social Mister Wong, [el meu usuari és urkocuevas] i participar en grup de treball determinat. En el meu cas sobre blocs i wikis. 

La segona pràctica ha consistit en determinar quines aplicacions podria fer dels marcadors socials dins el meu àmbit docent. En aquest sentit, la meva aportació ha estat:

1. Donar als alumnes una certa “bibliografia digital” de les pàgines web i/o blocs interessants per l’assignatura. Exemples:
2. Poder oferir recursos addicionals quan es tracti algun tema més concret. Per exemple, quan tractem el tema de la violència de gènere, oferir-los adreces web destinades a combatre aquesta xacra:
3. Els alumnes també poden emprar els marcadors per oferir als companys pàgines interessants que hagin trobat sobre la temàtica que es tracti en cada moment.

4. Els marcadors també poden servir per avaluar la tasca de l’alumnat: la idoneïtat de l’etiquetatge mostrarà al professor fins a quin punt l’alumne ha llegit i entés els diferents recursos (tant els que ell aporti, com altres que el professor pugui aportar)