TOP

La web 2.0. Primeres experiències.

Aquesta primera setmana del curs ens hem endinsat ja plenament dins la web 2.0. Potser feia uns anys això de web 2.0 ens sonava a qualque cosa estranya, però avui dia, ningú nega que Youtube, la blogosfera, les xarxes socials (Facebook, Tuenti, Twitter ...) o Wikis siguin eines quotidianes que feim emprar quan navegam per internet. Potser també alguns avui dia, veuen la web 2.0 com qualque cosa del passat que no ha fet més que donar peu al naixement de la web 3.0 (com per exemple Second Life), però no podem obviar que si la tecnologia avança a peus de gegants, l'home no pot assimilar ara per ara aquest bot tant gran, sense haver adquirit abans la destressa de la web 2.0.

Resulta un poc paradoxal que es parli de la web 2.0 com a eina docent (al manco dins el període escolar) quan les nostres instal·lacions informàtiques a l'escola deixen molt que desitjar. Uns equips obsolets, una connexió ADSL tremendament insuficient, i manca de recursos tecnològics (projectors o pissarres digitals) fan que l'aplicació del docent 2.0 sigui complexa ara per ara. 

Ara bé, això no ens pot desanimar a emprar eines de la web 2.0 (complementàries, és clar -perquè no podem obviar, que el paper del professor és insustituible-) com les xarxes socials (que ens permeten una comunicació més ràpida i completa) o els blocs, diaris o bitàcores que fan que l'usuari que abans consumia informació a internet s'hagi convertit en productor d'informació. Eines que a més de poder fer més atractiu pels al·lots l'adquisició de coneixement, faran que els alumnes aprenguin competències i destreses per cercar, recopilar i processar la informació, i finalment poder convertir-la en coneixement.

Ara per ara, aquest curs m'està creant molt de dubtes, positius, és clar!


0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada